Za tiste od nas, ki vozimo osebni avto z ročnim menjalnikom, se nam mogoče zdi menjava olja v menjalniku ne nujna oziroma redko potrebna. Toda enako ne velja za avtomobile z avtomatskim menjalnikom. Tam je vzdrževanje menjalnika za dolgo rabo vozila dosti bolj pomembno.
Menjava olja v menjalniku je pri avtomobilih z avtomatskim prestavljanjem enako pomembna kot menjava motornega olja, nečesa kar nas večina bolje pozna. Z leti se število takšnih avtomobilov v Evropi veča, kar pomeni, da ga bomo morda tudi mi nekega dne vozili. Pomemben kazatelj, ki nam pove, da je morda čas za menjavo olja je težje prestavljanje. V primeru, da menjava olja v menjalniku ni opravljena dovolj hitro, lahko pride do okvar in večje obrabe s čimer se stroški servisa prav tako večajo saj so avtomatski menjalniki kar kompleksni. Olje, ki se pri takih avtomobilih uporablja je imenovano ATF (Automatic Transmission Fluid) in je namenjeno mazanju, zmanjšanju trenja med deli menjalnika, hlajenju menjalnika ter zaščiti pred obrabo in korozijo.
Če je menjava olja v menjalniku opravljena nepravočasno, lahko tvegamo, da se v menjalniku krušijo kovinski delci, ki nato potujejo naprej v hladilni sistem kjer lahko naredijo še več škode. Pri takem avtu olje ni priporočljivo menjati doma, ker je postopek lahko zelo zahteven. Prav tako je za odstranjevanje starega olja in dolivanje novega, potrebno imeti posebno napravo namenjeno prav temu. Menjava olja v menjalniku je predpisana v navodilih za vzdrževanje, ki jih izda proizvajalec. Menjava olja je priporočljiva vsakih 60.000 km, kar pomeni, da je interval med servisi daljši kot pa pri servisu motorja.
Če nočemo imeti z avtomatskim menjalnikom nekih velikih težav in denarnega vložka, potem je nujno, da vemo kdaj je potrebna menjava olja v menjalniku. V primeru zanemarjanja menjalnika, smo lahko prepričani, da bodo okrušeni kovinski delci v starem olju poskrbeli za še višji račun popravila.